enlt
enlt
Laura Sekmokaitė

Laura Sekmokaitė

Aerobinės gimnastikos trenerė

Esu Laura Sekmokaitė, Splitas LTU įkūrėja, aerobinės gimnastikos trenerė ir fizinio ugdymo mokytoja.
Su vaikais dirbu beveik 8 metus, nors jau nuo 17-os padėjau trenerei, tad neoficialiai 13. 

Žinau, ką reiškia netinkamai pasakytas žodis, įbauginimai, gąsdinimai, netinkama kritika ir nuvertinimas. 
Žinau, ką reiškia norėti pasakyti, kaip jautiesi, bet bijoti, kad tavęs nesupras, bijoti reakcijos ar patyčių. 
Žinau, ką reiškia būti vietoje iš ko tyčiojamasi ir kaip pasekme to, būti su tais, kurie tyčiojasi. Nors ir netiesiogiai, bet palaikant, nes kitu atveju, tu tampi patyčių objektu. 
Žinau, ką reiškia, kai tave žemina ar manipuliuoja suaugę žmonės. 

Mano skaudžios patirtys paauglystėje, šiandien tapo viena iš stiprybių dirbant trenere ir mokytoja. Mano siekiamybė fizinio ugdymo pamokose ir sportinėje veikloje yra kurti aplinką, kurioje kiekvienas ugdytinis jaustųsi saugiai, nebijotų būti nubaustas ar išjuoktas, atrastų draugų, patirtų judėjimo džiaugsmą, pasitikėtų savimi, išdrįstų ir būtų priimtas toks, koks jis yra su visomis išgyvenamomis emocijomis.  

Emocinė būsena ir fizinė veikla yra tarpusavyje susijusios ir persipynusios. Ugdytiniai, kurie jaučiasi gerai – pasižymi aukšta saviverte, labiau pasitiki savimi, žino savo stiprybes, nori rodyti, ką moka, geriau sekasi siekiant tikslų, yra aktyvesni. Ugdytiniai, kurie labiau bijo, jaučiasi blogai – pasižymi žema saviverte, vangiau dalyvauja veiklose, turi prastesnes laikysenas ir neretai „nekenčia sporto” (dažnai ne dėl paties sporto). 

Tenka girdėti ugdytinių istorijų nuo „patyčių tarp draugų” iki „patyčių iš suaugusių žmonių” ir šiandien. „Patyčių pasėta sėkla” turi pasekmes jų kokybiškam gyvenimui ateityje ir įvairių galimų scenarijų nuo patirties atkartojimo iki atsiskyrimo, dėl to jaučiu milžinišką atsakomybę apie tai su jais kalbėtis ir jų išklausyti dabar, net jei tai nevyksta mūsų bendruomenėje. Esu prieš patyčias!